Η προτεινόμενη μεθοδολογία που ενισχύει την κοινωνική παρουσία στηρίζεται στη θεωρία του εποικοδομισμού και μπορεί να είναι: διαθεματικότητα, μέθοδος project, ακολουθία ενός συνεργατικού σεναρίου μάθησης/μιας καλής πρακτικής, ομαδοσυνεργατικότητα.
Στον σχεδιασμό μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας σε ένα περιβάλλον τηλεδιάσκεψης πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία της κοινωνικής παρουσίας, τα οποία θα καταστήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεσματικότερη (συναισθηματικές, αλληλεπιδραστικές, συνεκτικές αντιδράσεις).
Η κοινωνική παρουσία ενισχύεται με περιεχόμενα και μεθοδολογίες που λαμβάνουν υπόψη τις πιο κάτω διαστάσεις:
Συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου.
Η συμμετοχή των μαθητών σε πραγματικές καταστάσεις μάθησης με στόχο την αύξηση της ευαισθητοποίησης σε σύγχρονα θέματα.
Η χρήση διαφορετικών μεθόδων μάθησης για την ανάπτυξη διαφόρων δεξιοτήτων.
Η ενθάρρυνση της πρωτοβουλίας για δράση της ομάδας μέσω συνεργατικών δραστηριοτήτων από απόσταση.
Εξοικείωση των μαθητών με νέες μαθησιακές και πολιτιστικές εμπειρίες.
Εναλλακτικές-καινοτόμες προσεγγίσεις της μάθησης.
Εξοικείωση με τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας.
Παροχή βοήθειας των μαθητών στον σχεδιασμό και την εκτέλεση των μαθησιακών τους εμπειριών – αυτορρύθμιση.
Άνοιγμα σχολείου στην κοινωνία μέσω της συνεργασίας και τον προγραμματισμό
δράσης.
Σχετικά με τον ρόλο του διδάσκοντα στην τηλεδιάσκεψη και την κριτική προσέγγισή του νέου διαφορετικού ρόλου, σημεία που πρέπει να επισημανθούν και συζητηθούν είναι τα εξής:
Ο ρόλος του διδάσκοντα είναι σημαντικός.
Ο ρόλος του διδάσκοντα στη βάση αυτού του μοντέλου αλλάζει.
Οφείλει να είναι παιδαγωγικά αλλά και τεχνολογικά καταρτισμένος για να
ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις τόσο των μαθητών αλλά και της συνεχώς
μεταβαλλόμενης τεχνολογίας.
Ο ρόλος του είναι διευκολυντικός μέσω της διαρρύθμισης των μαθησιακών
εμπειριών, διαμεσολαβητικός, άμεσος και σημαντικός, όπως είναι όλων των άλλων
κοινωνικών συμμετεχόντων στη διαδικασία της μάθησης και της ανάπτυξης, ένας
διαπραγματευτής ιδεών.
Είναι ένας ενεργός μέτοχος στη διαδικασία της μάθησης, εμψυχωτής και
συντονιστής.
Παρακολουθεί, ενθαρρύνει, κατανέμει και διαπραγματεύεται την εργασία των
μαθητών.
Επινοεί λύσεις σε προβλήματα, αναπτύσσει καινοτομίες, δημιουργικές
πρωτοβουλίες και δίκτυα συνεργασιών, αναζητά νέους τρόπους διδακτικής.
Απαιτείται μεγαλύτερη ευελιξία από αυτόν.
Είναι ένας κριτικός, δημιουργικός και συνεργατικός διδάσκων.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου